top of page
-
Je hebt je ingeschreven bij GoodVibes-Agency, wat leuk! Wat gebeurt er nu?Wanneer je geselecteerd bent op de website door een klant / regisseur / fotograaf / artdirector of de productie, word je door ons op de hoogte gebracht via een e-mail en of Business whatsapp. Hierop staat de informatie over de opdracht. Als je beschikbaar bent klik je op JA in deze e-mail. Je bent nog niet geboekt. Zodoende kunnen wij ervoor zorgen dat de klant weet dat je beschikbaar bent. Ontvang je daarna een mail of appje of telefoontje dat je geboekt bent, dan zien we je later op TV internet of in de Bioscoop of in een magazine terug. Check altijd even je spambox wanneer je deze mail niet direct ontvangt. Houd bij het aanmelden rekening met de onderstaande punten, lees deze goed door: Meld je alleen aan voor een opdracht indien je de gehele draaidag beschikbaar bent. De vermelde tijden zijn ALTIJD onder voorbehoud, houd hier dus rekening mee! Ben je onverhoopt niet meer beschikbaar nadat je jezelf hebt aangemeld? Neem dan minimaal 1 dag van te voren contact met ons op, om je aanmelding in te trekken. Indien je geboekt bent rekenen wij (en de productie) op jouw aanwezigheid! Bij late afzeggingen of in het geval van een ‘no show’ (niet komen opdagen) maken wij hier een aantekening van. Helaas moeten we je dan uitschrijven. Je hoeft jezelf maar één keer aan te melden voor een project. Jouw aanmelding komt automatisch tussen de andere aanmeldingen te staan. Wij contacten je natuurlijk ook persoonlijk voor gerichte oproepen en uiteraard kan je ook wel eens een telefoontje of appje verwachten.
-
Wat doen jullie met mijn persoonlijke gegevens en zijn deze veilig bij GoodVibes-Agency?Al jouw persoonlijke gegevens worden opgeslagen in onze database. Wij maken gebruik van verschillende administratieve, fysieke en technische beveiligingen voor het waarborgen van de veiligheid, vertrouwelijkheid en integriteit van jouw persoonlijke gegevens. Uit privacy overwegingen kunnen de opdrachtgevers jouw privé-gegevens (zoals adres, telefoonnummer en e-mailadres) niet zien. Tevens beschikt GoodVibes-Agency over een SSL-certificaat. Jouw gegevens zijn dus veilig bij ons. GoodVibes-Agency handelt in overeenkomst met de AVG-richtlijnen. klik hier voor meer informatie over ons Privacyverklaring.
-
Waarom moet ik ervoor zorgen dat ik goede duidelijke en scherpe foto's heb?Onze opdrachtgevers krijgen als eerste je foto's te zien. Als je niet goed op de foto staat of geen kwalitatieve foto, kiest de opdrachtgever toch voor iemand anders. Dat is zonde om een goede opdracht aan je voorbij te laten gaan.
-
Waarom moeten je foto's recent zijn?Als wij je voorstellen of de klant kiest je op de website moet de klant en wij er vanuit gaan dat je er uitziet zoals op de foto. Als je er niet meer zo uitziet als op de foto loop je alsnog kans dat de opdracht aan je neus voorbij gaat. En natuurlijk willen wij jou niet naar de shoot sturen terwijl je niet meer op de foto lijkt.
-
Moet ik investeren in een fotoshoot?Als je al goede foto's heb is dat niet nodig. Als je echte goede foto's wilt hebben adviseren wij je een fotoshoot bij AmraXismet te doen Klik hier voor meer info. Hierdoor leren we je ook kennen en heb je een gesprekje met de casting director, hierdoor kunnen we je nog beter inzetten en adviseren aan onze klanten.
-
Hoe word ik uitbetaald?Op rekening/ per bank: de vergoeding wordt op je bankrekening gestort. We ontvangen graag een kwitantie of een factuur of je kan gebruik maken van een verloningsservice bureau. (denk bijvoorbeeld aan Raakvlak, Tentoo) Als je een kwitantie of een factuur zelf maakt kan je die sturen naar Goodvibesagenc@hotmail.com.
-
Hoeveel verdien ik?Wij proberen altijd een zo hoog mogelijk bedrag uit te onderhandelen bij onze klanten. Dit zijn grote of kleinere bedragen. Alle vergoedingen die zijn voldaan, worden gezien als inkomsten (brutobedragen) en dien je op te geven bij je aangifte inkomstenbelasting. Je bent hier zelf verantwoordelijk voor.
-
Wanneer word ik uitbetaald?De betaling vindt doorgaans plaats direct als de klant ons betaald heeft. Officieel is de het wettelijke betaaltermijn van castingbureaus maximaal drie maanden, maar wij doen er alles aan om je zo snel mogelijk te betalen. Doorgaans hebben de opdrachtgevers niet de gehele betaaltermijn nodig om te betalen, en daarom komt het voor dat wij vaak sneller dan de gestelde termijn de vergoeding aan jou hebben overgemaakt. Omdat wij helaas niet voor alle producties de betalingen kunnen voorschieten, zijn wij helaas genoodzaakt te wachten tot de opdrachtgever betaald heeft. Je mag erop vertrouwen dat wij jullie vergoedingen direct overmaken zodra de opdrachtgever betaald heeft.
-
Wat is een buy-out?Een buy-out is een vergoeding voor een publicatie van het gezicht van het talent. Een buy-out wordt alleen uitgekeerd als het gedraaide item daadwerkelijk wordt uitgezonden. De buy-out vervalt ook als je eruit geknipt wordt in het uiteindelijke product. Een uitkoopbedrag is het bedrag waar de bemiddelingskosten al vanaf zijn. Let op: de wettelijke belastingen zijn hier nog niet vanaf gehaald.
-
Wat heb ik allemaal nodig om mij in te schrijven bij GoodVibes-Agency?1. Allereerst hebben wij jouw persoonlijke gegevens nodig. Vul dit correct in zodat wij jou altijd kunnen bereiken. 2. Wij vragen je ook om jouw persoonlijke uiterlijke kenmerken en maten in te vullen. Waarom doen wij dit? Opdrachtgevers vragen om specifieke uiterlijke kenmerken. Daarnaast wordt er voor commercials / photoshoots / filmproducties kleding door de stylist verzorgd. Het is daarom dus belangrijk dat je deze gegevens correct invult.
-
Wat gebeurt er nadat ik mij heb ingeschreven bij GoodVibes-Agency?Opdrachten van GoodVibes-Agency ontvang je via de e-mail en of Business whatsapp nadat jij je hebt ingeschreven. Wij mailen je persoonlijk voor gerichte oproepen en of nemen contact met je op.
-
Wat zijn mijn kledingmaten?Het kan natuurlijk zo zijn dat je bepaalde kledingmaten van jezelf niet weet. Een handige site waar je een kijkje kunt nemen, voor zowel dames als heren, is www.kledingmaten.nl en anders anders adviseer wij je om een goede kledingwinkel binnen te lopen om dit na te vragen. De meeste winkels zijn erg behulpzaam hiermee!
-
Wat is het verschil tussen een Figurant, een Hero en een Edelfigurant?Een Figurant is op de set aanwezig om de scènes en de set levendig te maken op de achtergrond. Een Edelfigurant is een Figurant die duidelijk of close-up in beeld is. Een Hero is de hoofd persoon van de commercial.
-
Wat is een 'Quitclaim'?Een Quitclaim is een overeenkomst tussen de producent en het talent en GoodVibes-Agency Models. Door het ondertekenen van de Quitclaim geeft het talent toestemming aan de producent voor de gemaakte opname en kan het talent geen aanspraak maken op het portretrecht. Je geeft dus toestemming om ‘uitgezonden’ te worden.
-
Wat is een Stemacteur?Een stemacteur is een persoon die zijn stem leent aan personages in audiovisuele media of voice-overwerk verricht. Hij spreekt bijvoorbeeld commercials, films, Radio commercials in, geeft commentaar bij documentaires of spreekt de stemmen van tekenfilmfiguren in.
-
Wat is een FAQ-sectie?Een FAQ-sectie kan worden gebruikt om snel veelgestelde vragen over u of uw bedrijf te beantwoorden, zoals "Waar verzenden jullie naartoe?", "Wat zijn uw openingstijden?" of "Hoe kan ik een dienst boeken?" Het is een geweldige manier om mensen te helpen navigeren op uw site en kan zelfs de SEO van uw site verbeteren.
bottom of page